NewsBetting Club
esports

Pokémon Champions släpps till mobila enheter om två veckor

The Pokémon Company meddelar nu att det stridsfokuserade Pokémon-spelet {Pokémon Champions} ska släppas till Android- och Ios-enheter den 17 juni. För att uppmärksamma lanseringen drar de även igång en kampanj i spelet med Raichu i fokus. Från lanseringsdagen fram till den 2 september får alla användare Raichu, Raichunite X och Raichunite Y i sin inkorg. Med dessa stenar kan Raichu megautvecklas till Mega Raichu X eller Mega Raichu Y.

Den här gåvan är heller inte begränsad till de nya versionerna, utan blir även tillgänglig för Switch-spelare. Med lanseringen av mobilversionen, stöd för plattformsöverskridande gaming och införandet av Mega Evolution är målsättningen att Pokémon Champions ska förbättra och bredda Pokémon-striderna samt uppmuntra spelare på alla nivåer att slåss var och när de vill.

Kom ihåg att du redan nu kan spela Pokémon Champions om du har en Switch och en aktiv Switch Online-prenumeration, eftersom spelet är gratis att spela (och dessutom har en kostnadsfri uppdatering till Switch 2).

Originalquelle: www.gamereactor.se →